Rady při ztrátě karty

Jak mít své peníze co nejdříve v bezpečí

Benefit 1
Zavolejte ihned na +420 495 800 111
Benefit 2
Kartu okamžitě zablokujeme
Benefit 3
I bez karty hotovost vyberete v pobočce
Benefit 4
Novou kartu vám vydáme expresně do 3 dnů
Ztráta karty

Jak postupovat při ztrátě věcí?

Benefit 1
Ztrátu dokladů oznamte
co nejdříve policii
Benefit 2
U mobilního operátora nechte
zablokovat SIM kartu, poté dejte vědět nám
Benefit 3
Zabezpečte místo, ke kterému
ztracené klíče patří
Zavolejte mi

Co mám dělat, když kartu ztratím?

Ztrátu karty co nejdříve ohlaste na čísle +420 495 800 111. Od nahlášení ztráty už nenesete odpovědnost za případné provedené platby kartou. Podezřelé platby nám však ihned oznamte.

Kdy mám kartu zablokovat dočasně a kdy trvale?

Pokud víte určitě, že jste kartu pouze někam založili a brzy ji najdete, můžete ji zablokovat dočasně – v internetovém bankovnictví (záložka Platební karty) nebo ve Smartbankingu (záložka Karty). Jakmile kartu najdete, můžete si ji znovu sami aktivovat.

Pozor, dočasná blokace vás nezbavuje odpovědnosti za provedené platby.

Kdy zvolit trvalou blokaci?

Pokud máte pochybnosti, zda jste kartu ztratili nebo jenom založili, doporučujeme trvalou blokaci. Po ní už odpovědnost za případné zneužití nenesete.

Jak blokace probíhá?
  • Při trvalé blokaci původní kartu zablokujeme
  • Během blokace můžete požádat o vydání nové karty – zašleme vám ji poštou nebo na pobočku
  • PIN k nové kartě najdete v internetovém nebo mobilním bankovnictví

Při převzetí karty na pobočce potřebujete občanský průkaz nebo potvrzení o jeho ztrátě a cestovní pas. V případě potřeby si můžete nechat kartu do pobočky zaslat i expresně do 3 pracovních dnů.

Co mám dělat, když ztratím kartu v zahraničí?

Ztrátu karty ohlaste na čísle +420 495 800 111 (je stejné i pro ztrátu v ČR).

Abyste nezůstali v zahraničí bez peněz, můžete si na tomto čísle požádat i o vydání nouzové platební karty či vyplacení nouzové hotovosti. Pozor, službu je možné využít jen u embosovaných karet (s vyraženými údaji).

Jak postupovat, když mám kartu pojištěnou?

Chrání vaši kartu pojištění proti ztrátě a krádeži? Požádejte v kterékoli naší pobočce o vrácení nákladů na znovupořízení karty, ztracených klíčů, peněženky, dokladů či mobilu. Najdete-li na svém účtu po trvalé blokaci karty nějakou podezřelou platbu, rovněž proti tomu u nás podejte reklamaci.

Co když potřebuji hotovost a nemůžu si vybrat z bankomatu?

Navštivte kteroukoli pobočku a s sebou vezměte:

  • potvrzení o ztrátě/odcizení občanského průkazu,
  • cestovní pas či řidičský průkaz.

Peníze můžete také převést na jiný účet, ze kterého je můžete vybrat. Převod zadejte v internetovém bankovnictví, mobilní aplikaci Smartbanking, prostřednictvím telefonního bankovnictví nebo přímo v pobočce papírovým příkazem a vaším podpisovým vzorem.

Co mám dělat, když ztratím osobní věci?

Sestavte si seznam chybějících věcí – ztrátu dokladů ihned oznamte policii, ztrátu mobilu nám a u operátora nechte zablokovat SIM kartu. Zablokujte rovněž všechny platební karty a nálepky. Také zabezpečte objekt, ke kterému patří ztracené klíče.

Jak postupovat při ztrátě dokladů?

Na ztrátu ihned upozorněte policii. Poté si zažádejte o vydání nových dokladů. Nezapomeňte si pořídit aktuální fotografii potřebnou pro vydání nových dokladů.

  • Občanský průkaz
    Policie vám vydá potvrzení o občanském průkazu, o nový si požádejte do 15 dnů na městském úřadě s rozšířenou působností nebo matričním úřadě.
  • Kartička pojištěnce
    Do 8 dnů ztrátu nahlaste své zdravotní pojišťovně a zažádejte o novou kartu.
  • Řidičský průkaz
    Policie vám vydá Potvrzení o oznámení ztráty, odcizení, poškození nebo zničení řidičského průkazu s platností 30 dnů na území ČR. Spolu s tím bude potřeba požádat o nový průkaz.
  • Dopravní karty (Lítačka, In Karta aj.)
    Nezapomeňte si zažádat o vystavení kopie průkazky u vašeho dopravce.

TIP: Máte-li u nás sjednané pojištění proti ztrátě či krádeži, náklady spojené s vydáním nových dokladů vám můžeme proplatit.

Jak postupovat při ztrátě mobilu?

Pokud používáte elektronické bankovnictví, vaše telefonní číslo slouží k potvrzování plateb či přihlašování do systému. Proto nám ztrátu mobilu vždy co nejdříve nahlaste.

Co byste měli co nejdříve zařídit?

  • Zablokování SIM karty
    Zavolejte svému operátorovi a číslo zablokujte, zažádejte o vydání kopie SIM karty; případně nám nahlaste změnu telefonního čísla.
  • Zablokování Smartbankingu
    Zavolejte na číslo 495 800 111 a my aplikaci zablokujeme.
  • Zablokování chytrého telefonu
    V případě, že to váš smartphone umožňuje, zablokujte jej ve správě svého účtu. Nemáte mobil chráněný heslem? Raději si co nejdříve změňte všechna hesla do e-mailu i sociálních sítí, pokud jste je v mobilu využívali.

TIP: Máte-li u nás sjednané pojištění proti ztrátě či krádeži, ztrátu mobilu vám můžeme proplatit.

Jak postupovat při ztrátě klíčů?

Vyměňte co nejdříve zámky, zejména pokud jste s klíči ztratili doklad, na kterém je uvedena adresa bydliště či práce.

Kontaktujte asistenční službu své pojišťovny, poradí vám s nalezením zámečníka. Tady jsme vám připravili čísla největších pojišťoven.

ČSOB Pojišťovna +420 222 803 442
Generali +420 221 586 666
Allianz +420 241 170 000
Uniqua +420 800 120 020
Česká pojišťovna +420 841 114 114
Kooperativa +420 266 799 779
AXA +420 292 292 292
Česká podnikatelská pojišťovna +420 1220

TIP: Máte-li u nás sjednané pojištění proti ztrátě či krádeži, můžeme vám výměnu zámků proplatit.

Dokumenty ke stažení

Co se vám může určitě hodit

Pojištění ztráty a krádeže

S pojištěním proti ztrátě či krádeži nemusíte mít obavy z jejího zneužití.

  • Ochráníme vaše osobní věci, které běžně nosíte s sebou
  • Zaplatí vám také znovupořízení klíčů, peněženky, mobilu, dokladů nebo ztracenou hotovost.

Cestovní pojištění ke kartě

Pokud cestujete často do zahraničí, zvažte výhodné cestovní pojištění ke kartě

  • Nemusíte si díky tomu před každou cestou zařizovat nové pojištění
  • Platí po celou dobu platnosti karty a vyjde levněji než samostatné pojištění