NaNákupy

Vyrazte na nákupy jen s mobilním telefonem

Do aplikace si nahrajete
Do aplikace si nahrajete platební i věrnostní karty
 Platíte pohodlně mobilem
Platíte pohodlně mobilem v obchodech i na internetu
Ihned vidíte zůstatek
Ihned vidíte zůstatek i historii plateb
Aplikace je zdarma
Aplikace je zdarma
NaNákupy

Užívejte si platby i výběry mobilem

Benefit 1
Platíte stejně jako
bezkontaktní kartou
Benefit 2
S aplikací si vyberete hotovost
z bezkontaktních bankomatů
Benefit 3
Platby jsou chráněny
PINem nebo otiskem prstu

NaNákupy v kostce

Už nemusíte vyndávat peněženku

Do obchodu už si stačí vzít jen chytrý telefon. Díky appce NaNákupy jej jednoduše přiložíte k terminálu a zaplatíte stejně jako platební kartou. Takové pohodlí vás prostě bude bavit.

Vše chrání PIN nebo váš otisk prstu

Skvěle se hodí pro nákupy na internetu i v obchodě

Proč stojí za to vyzkoušet

  • Funguje stejně jako bezkontaktní karta či nálepka
    Platíte na bezkontaktních terminálech a vybíráte si hotovost z bezkontaktních bankomatů.
  • Nahrajete si do ní i své věrnostní kartičky
    Stačí kliknout na oranžové kolečko „+“ v pravém dolním rohu aplikace. Následně už jen vyfotíte přední i zadní stranu kartičky a naskenujete její čárový kód. Při placení vám pak stačí ukázat displej mobilu.
  • Zobrazí vám zůstatek na účtu i historii plateb
    Pro rychlou kontrolu už tak nemusíte otevírat internetové bankovnictví nebo Smartbanking.
  • Na internetu platíte rychle a bezpečně
    Díky platební metodě Masterpass nemusíte přepisovat údaje o platební kartě při každé platbě.
  • Vytvoříte si nákupní seznamy
    Jednoduše už na nic nezapomenete – i bez propisky si zde pohodlně odškrtáváte jednotlivé položky.
  • Změníte si limity na kartě
    Nemusíte přepínat do Smartbankingu, v jediné aplikaci si zvýšíte limit, zaplatíte a pak limit zase vrátíte zpátky.

Jak aplikaci začít používat

Zvládne to úplně každý a pro vaše větší pohodlí jsme vám připravili jednoduchý návod, jak aplikaci stáhnout a aktivovat.

K využívání aplikace budete potřebovat:

  • Mobil s operačním systémem Android 5.0 a vyšším a podporovanou technologií NFC
  • Internetové bankovnictví
  • Naši platební kartu

Ptáte se, co je to NFC?

NFC je technologie, kterou najdete ve většině novějších mobilních telefonů. Jde o zkratku pro Near Field Communication. Umožňuje bezkontaktní placení a jeho aktivaci si můžete zkontrolovat přímo v nastavení svého telefonu.

Jdeme na první instalaci

1. Stáhněte si aplikaci z obchodu Google Play

2. V internetovém bankovnictví (Nastavení > Aplikace > NaNákupy) si vygenerujte kód a přepište ho do aplikace

3. Zadejte/zkontrolujte svou e-mailovou adresu a potvrďte souhlas s podmínkami

4. Pokud jste svůj e-mail zadali jako nový nebo jste ho změnili, přepište ověřovací kód, který vám na něj přišel

 

5. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho do aplikace

6. Zvolte si heslo pro platby na internetu

7. Zvolte si PIN pro potvrzování plateb

8. Aktivujte karty, které chcete používat pro placení mobilem

 

Jak probíhá opakovaná instalace?

Při každé příští instalaci už není nutné znovu volit e-mail, PIN nebo heslo. Tyto údaje zůstávají stejné pro všechna vaše zařízení.

1. Stáhněte si aplikaci z obchodu Google Play

2. V internetovém bankovnictví (Nastavení > Aplikace > NaNákupy) si vygenerujte kód

3. Ověřovací SMS kód přepište do aplikace

4. Aktivujte karty, které chcete používat pro placení mobilem (zobrazí se vám i věrnostní kartičky)

 

A je to, s aplikací můžete začít platit v obchodech. V případě potřeby jsme tu pro vás na infolince 800 210 210.

Jak probíhá placení v obchodech?

Placení na bezkontaktních terminálech probíhá stejně jako platba bezkontaktní kartou. Jednoduše spustíte aplikaci, vyberete kartu, kterou chcete platit, zadáte PIN nebo otisk prstu a přiložíte telefon k terminálu.

Jak probíhá standardní platba?

1. Otevřete aplikaci, vyberte kartu, kterou chcete použít a stisknete tlačítko „ZAPLATIT“

2. Potvrďte platbu PINem k aplikaci nebo otiskem prstu

3. Přiložte mobil k platebnímu terminálu

4. Na terminálu zkontrolujte výsledek

 

Na přiložení mobilu k platebnímu terminálu máte 60 sekund, kliknutím na kolečko s odpočtem času ale můžete tuto dobu prodloužit.

A třešnička na dortu? Platit můžete dokonce bez spuštění aplikace

Pro rychlé placení si stačí nastavit jednu kartu, kterou chcete používat opakovaně. Klikněte na symbol 3 teček vpravo pod vybranou kartou, zvolte Rychlá platba a potvrďte PINem. Při placení tak stačí jen odemknout display, přiložit mobil k bezkontaktnímu terminálu a je hotovo.

Jak to konkrétně probíhá?

1. Odemkněte displej a přiložte mobil k terminálu

2. Na mobilu potvrďte platbu PINem aplikace nebo otiskem prstu

3. Přiložte mobil k platebnímu terminálu podruhé

4. Na terminálu zkontrolujte výsledek

 

TIP: Kdykoli budete chtít zaplatit jinou kartou, použijte v aplikaci tlačítko „ZAPLATIT“ (popisujeme výše).

A funguje skvěle i při online nákupech

S aplikací můžete platit i na internetu. Funguje v českých i zahraničních e-shopech, které umožňují platby kartou. A je jedno, jestli nakupujete přes mobil nebo počítač.

Při placení hledejte logo platební metody Masterpass (bývá samostatně nebo pod možností platby kartou). Po přihlášení do ní jen vyberete některou z karet, kterou máte v aplikaci aktivovanou a rovnou zaplatíte.

 

Masterpass platba s ověřovacím SMS kódem

1. V e-shopu zvolte jako platební metodu Masterpass

2. V automaticky otevřeném okně prohlížeče vyberte NaNákupy (případně nejprve Česká republika)

3. Zadejte e-mail a heslo (pokud platíte z vlastního počítače či mobilu, zaškrtněte „Zapamatovat si mne“ a příště už nebudete muset opisovat SMS kód)

4. Přepište ověřovací SMS kód, který vám přijde na mobil

 

5. Vyberte platební kartu a dokončete nákup

 

Masterpass platba bez SMS kódu

Tato situace nastane při Masterpass platbě ve stejném internetovém prohlížeči, kde jste předtím zvolili „Zapamatovat si mne“.

1. V e-shopu zvolte Masterpass, tím se automaticky dostanete do NaNákupy

2. Zadejte heslo (e-mail bude předvyplněn)

3. Vyberte platební kartu a dokončete nákup

Nahrávám přehrávač...

Na co se nejčastěji ptáte

O aplikaci

Kdo NaNákupy může používat?

Všichni naši klienti s internetovým bankovnictvím a platební kartou.

Jaký mobil potřebuji?

Jakýkoli mobil s operačním systémem Android 5 a vyšším. Je důležité, aby mobil podporoval technologii NFC.

Kolik aplikace stojí?

Aktivace i používání je zcela zdarma.

Proč aplikace vyžaduje přístup k poloze a telefonním hovorům?

Přístup k poloze vyžadujeme pro kontrolu, zda se mobil skutečně nachází v blízkosti platebního terminálu. Data o poloze neukládáme ani nevyužíváme k jiným účelům.

Přístup k telefonním hovorům vyžadujeme pro jednoznačnou identifikaci mobilu, abychom zabránili neoprávněnému přenosu aplikace na jiné zařízení.

Aplikace nemá přístup k seznamům nebo záznamům telefonních hovorů, ani ke kontaktům. Nemusíte se tak obávat žádného zneužití údajů z naší strany.

S jakými potížemi se můžu setkat při placení aplikací?

Aplikaci jsme dlouho a důkladně testovali. Platby mobilem fungují bez problémů na většině nových mobilních telefonů a platebních terminálů. Masterpass platby navíc běží v nejznámějších internetových obchodech.

Neustále pracujeme na tom, aby se s naší aplikací dalo platit vždy a všude. Pokud se přesto při placení či jejím používání setkáte s problémem, nahlaste nám ho prosím přes tento kontaktní formulář.

Příklady problémů, se kterými se můžete setkat:

Platby v OMV

Na čerpacích stanicích OMV se při platbě nezobrazí správná částka, ale 0,01 či 1,00 EUR. Nebojte se přiložit mobil podruhé. Odečte se vždy přesně tolik, za kolik jste nakoupili.

Žádost o CVV2/CVC2 kód při Masterpass platbě

U některých obchodníků se může stát, že při Masterpass platbě bude potřeba vyplnit také tříčíselný CVV2/CVC2 kód ze zadní strany vaší platební karty. Na odstranění tohoto problému spolu s provozovateli platebních bran pracujeme.

Problém s aktivací otisku prstu

U některých telefonů značek Samsung, Asus nebo One Plus může dojít k problému při zapnutí funkce otisku prstu. V takovém případě zkuste zamknout a zase odemknout displej mobilu, spustit aplikaci a ihned poté si otisk prstu zapnout (Menu / Otisk prstu).

Platba za jízdenku kartou Visa v Ostravě a Plzni

Na terminálech vozů ostravské a plzeňské MHD nelze za jízdenky platit kartou VISA vloženou do aplikace. Na vyřešení problému pracujeme.

Samsung Galaxy S3 Neo

Platby mobilem nefungují na mobilním telefonu Samsung Galaxy S3 Neo, přestože má podporu NFC a Android 4.4 a vyšší. Podle vyjádření výrobce tento model bohužel nemá příslušné softwarové předpoklady a problém bohužel nevyřeší ani aktualizace softwaru v telefonu.

Zapnutí a vypnutí funkcí

Jak mám aktivovat NFC platby mobilem?

U karty, se kterou chcete platit, povolíte NFC platby přímo v aplikaci stisknutím tlačítka „Aktivovat“ (tato možnost se zobrazí pouze v případě, že váš mobil podporuje NFC).

U některých typů platebních karet (například u bezkontaktní platební nálepky) není možné NFC platby mobilem aktivovat.

Jak mám aktivovat Masterpass platby?

Po aktivaci NaNákupy se platební karty, které vidíte v aplikaci, automaticky zpřístupní také pro Masterpass platby.

Můžu aplikaci používat na více zařízeních?

Své platební karty uvidíte ve všech zařízeních, kde máte aplikaci aktivovanou. Stejně to funguje s věrnostními kartičkami a nákupními seznamy – přidáte-li je na jednom zařízení, automaticky se zobrazí ve všech ostatních.

Jedno bezpečnostní omezení však máme: jedna platební karta může být v jednu chvíli aktivována pro NFC platby pouze v jednom zařízení.

Platební karty v aplikaci

Jaké karty se mi v aplikaci zobrazí?

Aplikace zobrazí všechny karty, u kterých vás vedeme jako držitele a nejsou trvale blokovány. Pokud se vám některá vaše karta nenačte, kontaktujte prosím Helpdesk platebních karet na čísle 495 800 111.

Jak je to se specifickými kartami a nálepkou?

  • COOL kartu do aplikace není možné přidat
  • Bezkontaktní nálepku vám aplikace zobrazí, ale platit s ní nelze
  • Regionální karty jako například Dynamo Pardubice, Verva Litvínov atd. je možné přidat

S novou nebo obnovenou platební kartou to funguje následovně:

  1. Aby se obnovená karta v aplikaci zobrazila, je potřeba nejprve aplikaci deaktivovat (otevřete aplikaci a vyberte v menu vpravo nahoře položku „Deaktivovat v tomto mobilu“)
  2. Poté ji znovu aktivujete pomocí kódu vygenerovaného v internetovém bankovnictví. Nezapomeňte prosím, že v okamžiku aktivace musí být mobil připojený k internetu.

Do budoucna se obnovené karty budou zobrazovat automaticky a nová aktivace nebude potřeba.

Pokud chcete odstranit platební kartu s prošlou platností či trvale blokovanou kartu, je postup stejný.

Zobrazil se mi jiný design karty, co mám dělat?

Pokud máte v aplikaci u své karty nesprávný obrázek, nejedná se o problém. Design karet se často mění a u některých typů zobrazujeme pouze ten nejnovější. Pokud máte Image kartu, váš vlastní obrázek neumíme zobrazit. Pro ověření, o jakou kartu jde, je důležitý především název, číslo a platnost karty.

Platby mobilem a výběr hotovosti z bankomatu

Kde můžu platbu mobilem používat ?

Všude tam, kde lze platit bezkontaktní platební kartou. Na terminálech, které bezkontaktní platby nepodporují, s aplikací NaNákupy bohužel zaplatit nejde. Prodejní místa s bezkontaktním terminálem jsou označena tímto symbolem:Bezkontaktní platba

Musím být při placení online?

Nemusíte, ale kvůli bezpečnosti jsme omezili počet plateb, které můžete uskutečnit bez internetu. Jednou za čas je potřeba se připojit k našim systémům a tuto možnost obnovit (aplikace vás o tom sama informuje).

U Mastercard stačí, když se připojíte třeba doma na Wi-Fi.

U karet Visa obnova probíhá výhradně v průběhu platby, je tedy potřeba mít zapnutá mobilní data přímo v obchodě.

Jak správně přikládat mobil k platebnímu terminálu?

Mobil jednoduše stačí přiložit libovolnou stranou k bezkontaktnímu terminálu stejně, jako když platíte kartou – počkejte jen, dokud se neozve dlouhé pípnutí oznamující úspěšné spojení.

  • Pokud k němu nedojde do 5 sekund, zkuste mobil oddálit a opětovně přiložit. Případně platbu v aplikaci zrušte a proveďte ji znovu.
  • Záleží i na umístění NFC antény u konkrétního typu mobilu (nejčastěji v místě baterie, případně okolo fotoaparátu).
  • Pokud platební terminál leží na kovové desce, může pomoci terminál nadzvednout.
  • U mobilů se slabší NFC anténou může bránit spojení mobilu s platebním terminálem i pouzdro.

Můžu mobilem platit i v zahraničí?

Ano, s aplikací můžete platit na všech bezkontaktních terminálech, které přijímají platební karty Mastercard či Visa.

Mohu do aplikace vložit i platební karty, které nejsou bezkontaktní?

Ano, v aplikaci uvidíte všechny svoje karty – kontaktní i bezkontaktní a se všemi můžete platit.

Vadí, když mám na mobilu nalepenou bezkontaktní nálepku? Nebo když mám v obalu na mobil vloženou platební kartu, Lítačku či jinou čipovou kartu?

Bohužel ano. Platební terminál nepozná, kterou kartu má přečíst a zahlásí chybu. Důležité je proto nemít na telefonu bezkontaktní nálepku a v obalu telefonu žádné čipové karty.

Terminál vyžaduje zadání PINu. Je to v pořádku?

Ano. Starší platební terminály (v Česku už se s nimi ale téměř nesetkáte) mohou u částek nad 500 Kč vyžadovat i zadání PINu na terminálu. V takovém případě zadejte PIN aplikace.

Můžu pomocí aplikace vybírat hotovost z bankomatu?

Ano, ale pouze z bankomatů s bezkontaktní čtečkou, kterých je po České republice zatím jen pár.

Jak na to? Nejdříve zadejte PIN aplikace v mobilu (stejně jako při placení), a následně ještě ten samý PIN do bankomatu. Rozumíme, že to není moc pohodlné, ale jinak to bohužel zatím nejde. Pracujeme na tom, abychom vám výběry hotovosti mobilem zpříjemnili.

Mohu využít CashBack?

Službu CashBack v aplikaci využít bohužel nelze.

Mám NFC v mobilu vypínat kvůli úspoře baterie?

Není k tomu důvod. Zapnuté NFC má na spotřebu baterie jen nepatrný vliv. Je-li vypnutý displej mobilu, NFC se automaticky vypne.

Číslo karty na účtence neodpovídá tomu na mé kartě, je to v pořádku?

Ano. Do mobilu se totiž kvůli bezpečnosti číslo karty neukládá. Pro potřeby plateb mobilem ho nahrazuje šifrovaný kód.

Jak poznám na výpisu platbu mobilem od těch ostatních?

Bohužel nijak. Platba se na výpisu v internetovém bankovnictví, NaNákupy či Smartbankingu nijak nerozlišuje od plateb platební kartou.

Mohu NFC platby mobilem deaktivovat?

Ano. Klikněte na symbol 3 teček vpravo dole pod obrázkem karty, u které chcete NFC platby mobilem deaktivovat a zvolte „Vypnout NFC platby“.

Masterpass platby

Co jsou Masterpass platby?

Pohodlné a bezpečné placení kartou na internetu všude tam, kde uvidíte logo Masterpass.

Masterpass

Jak placení probíhá?

Velmi jednoduše. Zaplatíte ve všech českých i zahraničních e-shopech, které umožňují placení kartou. A je jedno, jestli nakupujete přes mobil nebo počítač.

Při Masterpass platbě se objevila žádost o potvrzení pomocí SMS hesla (3D Secure), je to v pořádku?

Ano. Záleží vždy na tom, jakou verzi Masterpass plateb daný internetový obchod používá a také na tom, jak vysokou částku platíte.

Mohu zaplatit s Masterpass, pokud jsou u dané karty zakázány internetové platby?

Nemůžete. Pro Masterpass platby je nezbytné povolit platby na internetu (provedete jednoduše v internetovém bankovnictví či Smartbankingu).

Přestože jsem v minulosti zvolil „Zapamatovat si mne“, musím Masterpass platbu potvrdit SMS kódem, je to v pořádku?

Ano, z bezpečnostních důvodů je po určité době nebo při změně konfigurace internetového prohlížeče či počítače potřeba ověřit vaši totožnost pomocí SMS kódu, který vám pošleme na mobil

Můžu Masterpassem platit i v zahraničí?

Ano, s aplikací můžete platit ve všech obchodech, kde akceptují Masterpass.

V některých obchodech (např. Fruitisimo, Shell, Globus) se pro Masterpass platbu zobrazí QR kód. Mohu s NaNákupy Masterpass zaplatit i zde?

Bohužel zatím ne. Spolu s Mastercard ale pracujeme na tom, aby to možné bylo.

Jak poznám na výpisu Masterpass platbu od těch ostatních?

Bohužel nijak. Platba se na výpisu v internetovém bankovnictví, NaNákupy či Smartbankingu nijak nerozlišuje od plateb běžnou plastovou kartou.

Věrnostní kartičky a nákupní seznamy

Jak si přidám věrnostní kartičku?

Postupujte takto:

  1. Klikněte na oranžové „+“ v pravém dolním rohu aplikace
  2. Vyberte možnost „Věrnostní kartička“
  3. Zadejte jméno karty
  4. Nafoťte obrázek přední (popř. i zadní) strany kartičky
  5. Nafoťte čárový kód (případně můžete i ručně zadat jeho číslo

Kartičku poté u obchodníka uplatníte jednoduše – klikněte u dané věrnostní kartičky na tlačítko „Zobrazit čárový kód“ a ukažte jej obchodníkovi.

Pokud se nepodaří čárový kód načíst, požádejte o přepsání čísla ručně. Pokud to bude obchodník vyžadovat, ukažte mu i obrázek přední a zadní strany karty kliknutím na obrázek věrnostní kartičky.

Jak si vytvořím nákupní seznam?

  1. Klikněte na oranžové „+“ v pravém dolním rohu aplikace
  2. Vybere „Nákupní seznam“
  3. Zadejte položky seznamu

Nákupní seznam si můžete pojmenovat a odlišit i pomocí obrázku.

Věrnostní kartičky a nákupní seznamy se vám zobrazí ve všech zařízeních s aktivovanou aplikací. Pokud například ztratíte mobil, o své věrnostní kartičky a nákupní seznamy nepřijdete. Vše se automaticky zálohuje v našich systémech. Po nové aktivaci aplikace se karty i seznamy do aplikace opět nahrají.

PIN, heslo, e-mail a SMS kód

Co mám dělat, když zapomenu PIN?

  1. Klikněte v aplikaci na „Obnovit PIN“
  2. V internetovém bankovnictví si vygenerujte kód a přepište ho do aplikace
  3. Přepište do aplikace SMS kód, který vám pošleme
  4. Zvolte si nový PIN

Při zapomenutí hesla

  1. Klikněte na „Obnovit heslo“
  2. Zadejte e-mail, který jste si zvolili při aktivaci
  3. Přepište do aplikace SMS kód, který vám pošleme
  4. Zvolte si nové heslo

Jak změnit PIN

Změnit PIN můžete kliknutím na „Změnit PIN“ v „Menu / Profil uživatele“. Nejprve zadejte starý PIN a následně si zvolte PIN nový.

Jak změnit heslo

Velmi podobně, změnit heslo můžete kliknutím na „Změnit heslo“ v „Menu / Profil uživatele“. Nejprve zadejte staré heslo a následně si zvolte heslo nové.

Jak změnit e-mail

I to je snadné. Změnit e-mail můžete kliknutím na „Změnit e-mail“ v „Menu / Profil uživatele“. Zadejte svoji novou e-mailovou adresu, na kterou vám přijde ověřovací kód, ten následně zadejte do aplikace.

Odblokování PINu

  1. Klikněte na „Odblokovat PIN“
  2. V internetovém bankovnictví si vygenerujte kód a přepište ho do aplikace
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho do aplikace
  4. Zvolte si nový PIN

Odblokování hesla

  1. Klikněte na „Obnovit heslo“
  2. Zadejte e-mail, který jste si zvolili při aktivaci NaNákupy
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho do aplikace
  4. Zvolte si nové heslo

Při dotazu na zůstatek po mně aplikace chce PIN či otisk prstu pouze někdy, je to v pořádku?

Ano. Po zadání PINu nebo otisku prstu si během následujících 20 minut můžete kdykoli znovu zůstatek u dané karty zkontrolovat, a to bez nutnosti ověřování.

Při přihlášení do NaNákupy Masterpass se mi zobrazuje hláška „Neplatný e-mail nebo heslo“, co mám dělat?

Pokud jste zadali heslo několikrát špatně, došlo k jeho zablokování. V tom případě:

  1. Klikněte na „Obnovit heslo“
  2. Zadejte e-mail, který jste si zvolili při aktivaci NaNákupy
  3. Přepište do aplikace SMS kód, který vám pošleme
  4. Zvolte si nové heslo

Na které číslo mi budete posílat SMS kódy?

Ověřovací SMS kód (pro aktivace aplikace, odblokování PINu či hesla, první přihlášení do NaNákupy Masterpass) posíláme na telefonní číslo uvedené ve vaší smlouvě k elektronickému bankovnictví. Kvůli bezpečnosti ho můžete změnit pouze na pobočkách banky.

Když používáte místo PINu otisk prstu

Jaký mobil potřebuji, abych mohl používat otisk prstu místo PINu? A je to bezpečné?

Použití otisku prstu je zcela bezpečné. Každý otisk je unikátní, navíc je bezpečně uložen v mobilu a nikdy ho neopustí. K jeho užívání potřebujete mobil s operačním systémem Android 6.0 a vyšším a čtečkou otisků odpovídající standardu Android.

Může se vám stát, že…

Váš mobil čtečku otisků prstů má, ale její využití v aplikaci nenabízí

  • V takovém případě čtečka otisků nejspíš není kompatibilní s novějšími verzemi operačního systému Android ( tento problém se týká například modelu Samsung Galaxy S5 )

Otisk prstu je rozpoznán, ale terminál hlásí „Nesprávný PIN“

  • Pravděpodobně jste aktivovali otisk prstu poté, co jste při platbě omylem zadali nesprávný PIN
  • Otisk prstu deaktivujte (Menu > Otisk prstu) a poté aktivujte znovu (opět přes Menu > Otisk prstu)

Otisk prstu rozpoznán není

  • Po několika neúspěšných pokusech se použití otisku prstu na několik desítek sekund zablokuje
  • Chvilku počkejte nebo potvrďte platbu PINem aplikace

Na jiné aplikace ale nemá zablokování otisku prstu v NaNákupy vliv.

Zůstatek, přehled plateb kartou, pohyby na účtu a limit karty

Co přesně znamená zůstatek?

Disponibilní zůstatek na debetní či kreditní kartě jsou peníze, které máte v daném okamžiku k dispozici:

  • U debetní karty na svém účtu včetně povoleného přečerpání
  • U kreditní karty jako částku zbývající k čerpání

Co mi říká přehled plateb kartou?

V přehledu vidíte detaily platby danou platební kartou („plastovou“ či v aplikaci NaNákupy). Datum odpovídá datu uskutečnění platby, nikoli datu zaúčtování.

Co znamená zobrazení všech pohybů?

Jedná se o přehled veškerých pohybů na účtu, ke kterému je vydaná daná platební karta. Datum odpovídá datu zaúčtování dané transakce.

Co představuje pojem celkový limit?

Jedná se o pojem týdenní limit platební karty. K jeho čerpání dochází platbami danou platební kartou (plastovou kartou, NFC platbou i Masterpass platbou s NaNákupy).

  • K obnově limitu dochází vždy v noci ze soboty na neděli
  • Tento limit si můžete změnit v internetovém bankovnictví, Smartbankingu nebo přímo v NaNákupy

Co znamená položka s názvem „K dispozici z celkového limitu“

  • Jde o zbývající částku z týdenního limitu, kterou můžete do noci ze soboty na neděli (při níž dojde k obnově celkového limitu), platbami danou kartou vyčerpat
  • Při pokusu o platbu přesahující aktuální částku „K dispozici“ dojde k zamítnutí platby
  • Částka „K dispozici“ je pouze orientační a nemusí zcela odpovídat skutečnosti

Stránka se zůstatkem se vám nezobrazuje? Pak zřejmě nejste připojeni k internetu nebo máte blokovaný přístup k internetovému bankovnictví. Zavolejte nám na 495 800 111 a pomůžeme vám.

Ztráta či krádež mobilu a možnosti pojištění

Co mám dělat v případě ztráty nebo krádeže mobilu? A mohu se proti tomu pojistit?

V případě ztráty, krádeže či zneužití vašeho mobilu s aplikací NaNákupy kontaktujte prosím ihned náš Helpdesk platebních karet na čísle 495 800 111.

  • Obratem zablokujeme NFC platby mobilem, takže s aplikací se už nebude dát platit
  • Zablokování se nevztahuje na vaše plastové karty – ty budou fungovat normálně dál
  • Nezapomeňte prosím, že pokud ztratíte plastovou kartu, a necháte si ji zablokovat, nebude vám fungovat ani v aplikaci

Pro takové případy se u nás pojistit můžete. Využijte Pojištění ztráty a krádeže karty či Pojištění internetových rizik, které se vztahují i na aplikaci NaNákupy.

Dokumenty ke stažení